Op vakantie, en nu?

Waarschijnlijk kijk je er al helemaal naar uit: lekker op vakantie. Doen waar je zelf zin in hebt: luieren op het strand of misschien wel een heel actieve vakantie. We wensen je alvast een heel fijne vakantie, maar vergeet deze niet aan ons door te geven. Hoe? Lees vooral verder..

Vroeg doorgeven

Wanneer je op vakantie gaat, moet je dit zo vroeg mogelijk aan ons doorgeven. Doe dit minimaal drie weken van tevoren. Je geeft je vakantie door via het online formulier op onze website.

Vervang(st)er

Wanneer je op vakantie gaat, probeer je zelf een vervang(st)er te regelen.

Hier enkele tips om een vervang(st)er te zoeken:

  • Vraag het aan familie in de nabije omgeving;
  • Vraag het aan vrienden en/of vriendinnen die niet tegelijk met jou op vakantie gaan;
  • Zoek een vervang(st)er door een briefje op te hangen op het advertentiebord in de supermarkt, het buurthuis of de jongerensoos dat je een vervang(st)er zoekt voor jouw krantenwijk.

Wanneer je verschillende vervang(st)ers hebt tijdens jouw vakantie, moet je voor elke vervang(st)er een aparte vakantiemelding doorgeven. Wanneer je meerdere wijken bezorgt en je niet voor alle wijken dezelfde vervang(st)er hebt kunnen vinden, noteer dan bij het veld opmerkingen om welke wijknummers het gaat.

Wat moet een vervang(st)er weten

Het is belangrijk dat je vervang(st)er weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Neem daarom altijd de volgende punten met je vervang(st)er door:

Wat en wanneer moet er precies bezorgd worden?
Geef door welke krant er op welke dag bezorgd moet worden en dat daar folders bij geleverd kunnen worden. Leg uit wat te doen bij stickers op de brievenbus.

Waar wordt het materiaal aangeleverd?
Heb je aan ons doorgegeven dat het materiaal bij jouw vervang(st)er thuis wordt gebracht? Vergeet dan niet om dit ook aan jouw vervang(st)er door te geven.

Waar moet er precies bezorgd worden?
Geef door welke straten er precies bezorgd moeten worden. Laat jouw vervang(st)er een keer meelopen of stuur hem/haar de wijkspecificatie. Als je deze niet meer hebt, dan kun je bij ons een nieuwe opvragen. Doe dit wel op tijd - minimaal 1 week - voor je vakantie.

Waar moet op worden gelet bij de aanlevering van het materiaal?
Vraag je vervang(st)er te controleren of alles wat op de bon staat ook is afgeleverd. Indien dit niet klopt, dient de vervang(st)er contact met ons op te nemen.

Wat te doen als er geen kranten zijn gebracht?
Ons bellen of mailen.

Wat te doen als er tekort materiaal is gebracht?
Ons bellen of mailen.

Wat te doen als je vervang(st)er teveel materiaal overhoudt?
Ons bellen. Waarschijnlijk heeft jouw vervang(st)er een stukje wijk niet bezorgd. Wij nemen dan de wijk even met jouw vervang(st)er door.

ALTIJD je vakantiemelding doorgeven!

Geef je vakantie ook door wanneer jouw vervang(st)er het materiaal bij jou thuis komt ophalen. Je vult dan bij de vervang(st)er jouw eigen adres in. Wanneer je geen vervang(st)er aan ons doorgeeft, ben je zelf aansprakelijk voor eventuele klachten die er tijdens jouw vakantie zijn ontstaan.

Betalingen

Jij ontvangt, als vaste bezorger, de betaling. De betaling aan jouw vervang(st)er regel je zelf. Vraag je vervang(st)er om de aflever bon(nen) voor jou te bewaren. Daar staan de bedragen op vermeld van de bezorgingen die hij/zij voor jou heeft uitgevoerd.